Het 20-minuten-effect
“54 behandelingen van 20 minuten in 3 dagen. Op de stand van Western Cosmetics op de Beauty Trade special bieden we direct-resultaat-treatments met PBSerum Cosmeceuticals en Dermo28. Het is echt geweldig om de reacties te zien. We maken met onze I-phone altijd een voor- en na foto en echt, elke schoonheidsspecialist is onder de indruk van het effect van PBSerum. Ze wijzen naar hun kraaienpootjes en vinden dat deze minder zichtbaar zijn en zien dat de neus/lipplooi gladder is …en dat in zo’n korte tijd. Een beter bewijs kan je niet hebben. Dit noemen wij het 20-minuten-effect.”
Vaste prik
“De voorjaarsbeurs is een vast onderdeel op de agenda van Western Cosmetics. De Beauty Trade special is hét oriëntatiepunt voor instituten, en wij willen als jonge speler op de markt, laten zien dat we hen serieus nemen door jaarlijks aanwezig te zijn. Zo bouw je een vertrouwensband op en kan de bezoeker kennismaken met de typische ‘Wim en Ilona-sfeer.’ Die sfeer vertaalt zich op de beurs in levendige gesprekken en deze zijn een voorproefje op het vervolgtraject. We positioneren ons vanuit de menselijke kant, en laten issues van beautyprofessionals leidend zijn in de communicatie. Oftewel, we zijn geen mensen die eenzijdig presentaties opvoeren, maar gaan direct de dialoog aan. Ik durf rustig te stellen dat we zowel vanuit de vakinhoudelijke- alsmede de zakelijke kant, op 99% van de vragen een antwoord of oplossing paraat hebben. Interactie is in deze branche zo belangrijk!”
Altijd weer die spuiten
“Wat de meest gehoorde opmerking is? Standaard hoor ik ‘wauw die spuiten’ of ‘eng die spuiten’. Het is gewoon eeen feit dat PBSerum de aandacht trekt door de verpakking en uitstraling waarbij de set spuiten centraal staat. Als we de box neerzetten en de inhoud presenteren, zijn professionals altijd nieuwsgierig.
Het is gewoon een spannend product en als je dan ook resultaat kunt laten zien, zijn specialisten al gauw om. Western Cosmetics geeft natuurlijk paradepaardje DERMO28 ook het podium op de beurs. Ons verhaal van deze twee merken loopt prachtig in elkaar over. PBSerum is natuurlijk solistisch in te zetten, maar werkt versterkend met DERMO28.” Wil je meer lezen over beide merken: klik HIER
Plekje in het brein
“Ik ben natuurlijk helemaal happy als we nieuwe klanten werven op de beurs, maar ben vooral in mijn element als we onze werkstijl goed kunnen promoten. Dat we laten zien dat samenwerken voor ons een serieuze aangelegenheid is. We willen gewoon Western Cosmetics positioneren in het brein, dat is zeg maar het overkoepelende doel. Dat dit verder gaat dan een beursbezoek, mag duidelijk zijn. Het is niet voor niets dat we twee informatiedagen organiseren op 19 en 21 april. We willen de aanzet op de beurs en het enthousiaste gevoel dat we overbrengen, direct vertalen in informatie-sessies die echt het verschil maken. Ook dan ervaart de beautyprofessional dat we niet eenzijdig merken verkopen, maar dat we onze merken inzetten als middel om instituten beter te positioneren. That’s it!”
Door: Wim Westera, founder & owner Western Cosmetics